2009-05-14

Semifinal 2 ESC

Glömde bort i tisdags att skriva under tiden jag satt och lyssnade men inte ens där var det många bidrag jag gillade. Älskar Finlands låt dock :) Sen kan jag inte sluta tycka om Chiara trots att alla hennes låtar låter samma.

Bidrag 1: Gaphals. Men låten är väl helt okey.

Bidrag 2: Denna gillade jag, den av de få som inte är balladliknande.

Bidrag 3: Snälla skjut honom!

Bidrag 4: Skojar de eller!! Nog aldrig hört en mer mysko låt, eller vänta, det har jag visst. Förra semin var inte mycket bättre.

Bidrag 5: Powerballad var det ja. Tröttnar länder aldrig på att skicka samma sk*t? Blä, blä, blä och lite blä till!! Gooooodbye!!!

Bidrag 6: Noooorge!! Ahhh, låten där den hypade mannen sjunger :) Roger tycker att han ser ut som Zac Efron. Hmm, frågan är bara om ESC är en sång eller en instrumenttävling. Förstår dock varför han är poppis.

Bidrag 7:Fler mysko balladaktiga saker? Sittandes på en snurrande kub? Jag är mer än fundersam!! Rösten är inte hundra heller.

Bidrag 8: Gå och sov!!

Bidrag 9: Ronan Keatings tvilling någon?? Samtidigt har Ronan skrivit låten och det hörs ju inte alls!! :) Men jag gillar låten. Helt mitt stuk.

Bidrag 10: Låten som från början inte hade någon sång alls! Och det hörs ju inte alls att det var så :) Stackars Martina blev inslängd i något som hon inte borde, låten är väl bra som instrumental men de förstör för sig själv.

Bidrag 11: Ungersk ALCAZAR någon?? Vet inte vart de hittade nivåhöjningen på tävlingen iom detta bidrag, SUCKY!!

Bidrag 12: Arash. Hennes röst är snäppet bättre än Arash men det är väl inget som stör. Men damen har INGEN inlevelse!!! Herregud.

Bidrag 13: Jag är lite kluven till Sakis, vet inte om låten är bra eller inte. De har ändrat en hel del i numret sen genrepet.

Bidrag 14: Blä, blä, blä. Sluta skicka sånt här. Pianomannen går bort.

Bidrag 15: Folkdans kan vi ju inte vara utan, eller? Ohhh joddling!! *skriker i fasa* Jag låter min tystnad tala. Roger älskar den dock, men det säger vi inget om :) För han gillade kebabpizza slebovitsa låten :)Nuf said?

Bidrag 16: Vad gör den gröna gubben på scen? De korta gubbarna pratar vi inte om. Och låten gillade jag inte alls. Hennes röst suger.

Bidrag 17: Jag är mållös. Säljer någon sex utanför scenen eller vad pågår? Hon hoppar och flyger SAMT spelar trummor. Hur hade det varit om de lugnat ner det lite. Eller mycket!

Bidrag 18: Hon RYKER!! Hoppas hon inte tar eld :) Här hade vi en massa fioler och grejor. Låter har väl mysigt gung.

Bidrag 19: Sista bidraget. Kan man glittra mer och vara halva kopior av Olsen brothers? Även om de var tre stycken. Men va fan, körtjejerna. Jag säger inget mer och ser om jag kan hitta min haka som jag precis tappade!

Ska hälsa till er alla från Roger att han snart rycker bort barnspärren på ugnen :)

Inga kommentarer: