2009-05-27

Brandkåren

tjo hopp, för 10 min sedan ringde det på dörren och både Roger och jag tittade på varandra och undrade vem som kunde vilja oss något så här dags på kvällen.

Jag öppnar dörren och där står en kille, som visar sig vara en av våra grannar, och undrar om vi torrkokat något. Nej, svarar jag och då luktar jag att det luktar brand i trapphuset. Visar sig att han kommit hem precis och luktat brand och ringt brandkåren och ringer nu på alla dörrar för att se så att alla är medvetna om vad som sker.

Det som verkade lite mysko var att det just på vår våning var där det luktade mest och 3 av 4 lägenheter var hemma vilket gjorde att vi koncentrerade oss på lägenheten sidanom oss som då inte var hemma, men det luktade inte ur deras brevinkast och dörren var inte heller varm. Var även ute på utsidan och kollade men vi såg inget.

Så nu känns det lite konstigt, samtidigt som vi fick ansikten på våra grannar *skratt*

Inga kommentarer: