2009-05-24

Kommunikationskanal?

Är det vad jag har blivit? Sitter och pratar med Nisen på msn och pratar om jobbet. Det finns en del brister som vi anser borde fixas och det ganska snabbt. Vi undrar även vad de nya får för utbildning eftersom de verkar ha missat mycket information. Visst, det är mycket nytt för dem men många gånger är det väldigt grundläggande saker som de missar.

Annars funderar jag på när mina kära chefer kommer tröttna på mig och alla mina åsikter som faktiskt oftast inte kommer direkt från mig. Men det verkar som mina arbetskamrater fått för sig att om de säger saker till mig så hamnar de hos cheferna :) Men men, får väl se när Evy och Linnea lackar ur på mig *ler*

Annars såg Adam ut som ett bombnedslag när jag kom idag. Det låg gröna kort och presentkort överallt och gem/gummisnoddar låg utspridda på nästan alla bord. Fattar inte vad folk gör när de jobbar. Skadar det att ha snyggt runt omkring sig och hålla rent? Även alla skyltar satt uppe eller låg utspridda, inte alls på sin plats så man hittar dem nästa gång de behövs. Hittade även tejp, tippex och saxar på alla ställen utom där de skulle vara. Vet om att en hel del håller koll men en del verkar inte förstå att även renhållningen handlar om säkerheten och hur det faktiskt ser ut för gästerna som ser in till oss när de handlar. Ligger det saker överallt ger det inget bra intryck.

Jag är faktiskt utav den åsikten att det skulle behövas en enhetsansvarig i Adam och Stora entrén som kan vara till snabb hjälp vid frågor och problem som kanske inte Servicecheferna skulle behöva ta och även hjälpa till vid räkning och stängning. Men det lär väl inte hända. I alla fall inte innan entrén byggs om. Ska bli roligt attse hur de har tänkt sig det och speciellt NÄR det kommer bli av :)

Nu ska jag försöka att inte skriva mer ikväll. Börjar bli bloggnörd (som Nisen så fint kalalr det)

Inga kommentarer: