2012-08-17

Väldigt mycket sjukhussnack för tillfället

Vet om att alla kanske inte har så stort intresse av att läsa om allt som sker på sjukhuset men eftersom det är här jag ligger och det är min vardag för tillfället så får ni stå ut ett tag till *fniss*

Idag var flödet normalt, men det tog däremot nästan en hel timme imorse för att få ett hyfsat CTG då lillfröken inte ville vakna. Tro f*n det, klockan var ju bara 07:45 när vi startade.

Hon som jag delar rum med har en väldigt intressant make/sambo som varit här hela dagen, de har snurrat rundor i hennes säng och han har titt som tätt daskat till henne, vet inte vad de trott, att jag kanske inte hört det?! Sen har hon OCH han pratat i telefon på rummet, som om ingen varit nära och när jag somnade i eftermiddags då jag sovit dåligt inatt så var det noll respekt för det.

Så varje gång han suttit i stolen har han sneglat åt mitt håll och jag har varit på vippen ett par gånger att gå ut och be barnmorskorna att prata med dem, får se om det är samma imorgon. Fick i alla fall handlat öronproppar när Marie var här så jag kanske kan få sova inatt utan att höra grannens suckande och snarkande.


Inga kommentarer: