2012-08-07

Ingen bebis än

Nej här är det tvära svängar beroende på vilken läkare som man pratat med.

På fredagen påpekade jag för en av läkarna att det kändes konstigt att bli mamma innan söndag och då tittade hon konstigt på mig och undrade vad jag menade och när jag förklarade läget blev hon ännu mer förvånad för den uppfattningen hade inte hon fått av min journal. Det gjorde mig ju senare glad att det inte tagits ett snitt-beslut redan på torsdagen utan att de avvaktade ett par dagar till.

Så nu är det avvaktning deluxe. Det är ett flöde om dagen och 3 stycken CTG:er vilket gör att vi spenderar i stora drag HELA dagarna på sjukhuset då vi inte får åka till svägerskorna mellan varven, dock så får vi sova hos dem om nätterna vilket i sig är skönt!

Nästa hållpunkt är på torsdag när de kan göra nästa tillväxt för att se om hon växer något öht och efter det kommer vi ta lite nya beslut. Då har jag gått in i vecka 35 och efter det är det ganska lugnt om fröken skulle få för sig att komma. Men nu hoppas vi på att hon stannar lite längre än så.

Flödena ligger fortfarande pyrt till men där har de lugnat sig eftersom det visat sig att min diabetes förstört lite kärl i navelsträngen och därför går inte flödet till Ameli så smidigt som det ska.

Idag efter flödet så hamnade jag direkt i eftermiddagens CTG och då hickade sig Ameli genom halva. Det var en konstig känsla och vi funderade vad hon höll på med. Jag trodde först att hon låg och sparkade på mig men det var för lite buffar för det. Barnmorskan sa däremot att det säkerligen var hicka.

Nu dags för kvällsmat på sjukan!

Inga kommentarer: