2012-08-08

Då var det onsdag då

Imorgon är det dags för tillväxt på fröken Ameli, hoppas att hon gått upp i vikt så jag kanske slipper att vara inlagd VARJE dag på sjukan. Så jag iaf kan få chans att åka hem en stund till katterna eller iaf få sitta vid ett bord och skriva mitt arbete.

Har gjort dagens första CTG och det såg bra ut, hon studsar på där inne och ställer till det för mig, det gör ju ont att ha mätaren på magen och samtidigt ha en dotter som trycker från insidan.

Läkaren var inne en vända med och pratade med mig. Det låter som att de inte kommer låta mig gå längre än v 36+0 (dvs vecka 37) och då kommer det vara igångsättning eller snitt, beroende på om jag, min kropp och Ameli tål en förlossning och är redo för det. för som han sa, låter vi det gå längre än så så kommer vi alla bli galna och det kan jag väl hålla med om :) Så nästa hållpunkt är imorgon och sen v 36, alltså 2 veckor från nu.

9/8 v 34+0
16/8 v 35+0
23/8 v 36+0

så Rogers födelsedag kan vara i riskzonen :)

Inga kommentarer: