2012-08-12

Hemma!

Eftersom flödet i torsdags såg hyfsat ut så fick tillväxten visa hur vi skulle göra, men inte ville fröken visa sin mage så fick vara kvar till i fredags.

Så tillväxten visade på -14 % men det är ju så hon legat i alla så där var det inga problem. Så blev hemskickad och ska tillbaka på ett nytt flöde och CTG på tisdag. Det som fick läkaren att säga "jaha ja" var att buken som de varit så oroliga för var den som hade minst minus på sig :) så lagt på sig har hon. Runt 500 g på 2 veckor.

Så nu är det lite färre flödesmätningar och som det ser ut kommer vi bli föräldrar inom 3 veckor då det kommer tas ett nytt beslut vid nästa tillväxt om 2 veckor. Återstår att se om hon orkar en förlossning med den obstruktion som ändå finns i navelsträngen. Men det återstår att se, de tänker iaf sätta igång mig om det är så att allt ser bra ut. Det är skönt!

Det som inte är lika kul är att jag inte hittar mina ringar, så nu är både förlovningsring och vigselring på villovägar. Jag TROR att jag lagt av dem hemma när vi var hemma i lördags men kan inte missas vart för de ligger inte kvar i min väska som jag hade dem i och kan inte minnas att jag sett dem under hela denna veckan i väskan. Och skulle någon varit inne och stulit dem så är det konstigt att vi inte blivit av med pengar och datorn/iPaden på samma gång. Men tror nog att jag hittar dem, om jag inte tappat dem utomhus vill säga. Ska prata med förlossningen på tisdag och se om de hittat dem annars får jag väl polisanmäla dem som förlorade och kolla vad försäkringen täcker.

Inga kommentarer: