2012-08-26

Läkare

Börjar bli rejält trött på allt vad läkare heter just nu.

Flödet såg bra ut igår så Frank tyckte inte att det behövde göras ett flöde idag, för jag antar att de kommer göra ett imorgon ändå innan/under igångsättningen.

Men 2 ctg:er under dagen idag var ändå planerat, morgon och kväll som innan och det var jag helt med på och det innebar ju att jag kunde få spendera lite tid hos systrarna idag och få lite kväll med maken med tänkte jag. Men inte det inte!

Idag har läkaren, som jag antar är den som har hand om BB, åsikter om jag verkligen borde få permis och vad jag förstod så handlade det om flödesbeslutet (som inte jag tog). Men barnmorskan hade stått på sig och sagt att det var ju faktiskt en läkares rekommendation att jag skulle få slippa sjukan hela dagen idag för att slappna av lite och umgås med familjen/släkten.

Så nu får jag permis till kl 18 ikväll då Hanna börjar jobba och hon får då ta beslutet om det behövs ett flöde idag ändå, vilket jag inte tror. Så nu får jag inte vara hos systrarna tills Roger hinner dit så han får väl ta en tur till sjukan om han orkar, annars får vi ses imorgon istället. Han behöver åka till Maxi och handla lite mat inför veckan och sjukan. Jag behöver ju ha lite saker för mitt socker.

Så nu blir det snart lunch och sen ska jag hänga med Marie till en trädgårdsmässa en stund.

Puss på er alla! I veckan blir det bebis!!!

Inga kommentarer: