2010-05-18

Dagen

Oh, idag har det varit full rulle. Hela förmiddagen har vi varit i Rålambshovsparken med ett gäng barn för undervisning. Det har varit jätteroligt idag och lärorikt.

På väg hem måste jag säga att jag hade svårt att hålla mig för skratt. På tunnelbanan mellan Gamla Stan och Skogskyrkogården satt det två tjejer runt 20-25 års åldern och pratade. Det var svårt att inte höra vad de pratade om eftersom de satt i samma 4 sits som jag gjorde. De pratade iaf om hur de gått på gymnasiet på Gullmarsplan och sen pratade de om hur de inte varit förbi Gullmars och var djupt imponerade hur snygga hus och lägenheter det fanns i Sandsborg och Blåsut. Jag kunde nästan inte hålla tyst.

De sa själv att de var turister i sin egen hemstad. Och då log jag lite.

Nu har jag gjort klart utvärderingen av utedagen och nu ska jag se om jag kan fixa lite mat kanske. Börjar bli riktigt hungrig.

Inga kommentarer: