2009-07-21

Tycker inte om detta...

... har fått feber nu igen.

Mådde skit på jobbet igår så fick gå hem 2 timmar innan jag skulle och när jag kom hem hade jag 38 graders feber, så det var väl inte så väldans konstigt att jag inte mådde bra. Säkerligen samma feber som förföljt mig nu den senaste veckan.

Så det var bara att ringa jobbet imorse och sjukanmäla sig och det ville jag verkligen inte eftersom jag varit sjuk så mycket nu, jag går mycket hellre till jobb och kan känna mig bidragande än en börda. Tjejen i andra änden sa då att eftersom jag varit sjuk 3 olika gånger (vilket jag egentligen inte har då febern är densamma) så kommer jag med all säkerhet att få ett möte med mina chefer där vi pratar om min sjukfrånvaro, visst kör på den. Mina chefer är väl medvetna om varför jag varit sjuk och att jag inte gör det för att jag hellre sitter hemma. Anledningen till varför jag inte är frisk från min feber är just av den anledningen att jag gått till jobb även om jag inte varit helt frisk och därför fått återfall.

Så nu hoppas jag på att kunna gå och jobba imorgon. Blir att fortsätta knapra Alvedon och dricka te.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch usch, krya på dig nu och bli HELT frisk innan du går till jobbet igen!
Kram

Ljusprojekt sa...

STANNA HEMMA IMORGON DIN DUMMERJÖNS

/Chefen (den snälla)

BessBliss's blog sa...

Nej Nej Nej
inte äta alvedon
febern måste bränna ut sig själv.
äter man alvedon skjuter man bara på febern, alvedon skall man endast ta när febern är så hög att den kan skada eller ifall man ska jobba eller nåt annat med feber. Är du hemma och sover ska du inte käka piller, låt den bränna ut sig själv.