2011-03-17

Kretis tripp

till djursjukhuset igår.

Märkte att hon haltade lite igår förmiddags och tänkte väl att hon hoppat ner från en byrå eller något och trampat fel.

En timme senare kunde hon knappt stödja på benet och då fick Sophie halvt panik :) Tryckte lite på benet och fick egentligen ingen respons från henne att det var något ur led men hur ofta pratar katterna med en?! :)

Ringde djursjukhuset och de tyckte jag skulle komma in med henne eftersom det lät ganska allvarligt. Sen fick jag sitta och vänta på veterinären i 2 timmar! (snacka om akuttid)

Väl där ville dem ta en röntgen på henne och skulle därmed få lugnande, och snacka om att hon blev lugn, halvt komatös måste jag säga vilket vi fick svaret på efteråt! Sjuksköterskan hade lyckats ge henne 10 ggr mängden smärtstillande än vad hon skulle ha, tur att dosen lugnande var rätt. Jag tyckte det verkade konstigt när Kreti bara föll ihop och inte rörde sig alls så instinktivt hade jag kollat att hon andades. (mammas instinkter antar jag)

Så idag får hon komma hem, de ville behålla henne över natten eftersom de inte visste om antidoten tog helt innan vi åkte. De hade även tagit prov på knölen och insett att det bara var blod och ortopeden hade aldrig sett något liknande (första ggn för allt) men hon verkade stödja på benet mer idag iaf. Så nu får vi se hur hon mår när hon kommer hem. Hur får man liksom en katt att inte hoppa?! :)

Inga kommentarer: