2011-03-06

Andra bloggar

Har länge funderat på vad skillnaden är på de bloggar som blir populära och inte är. Och jag kan ärligt säga att jag inte riktigt vet.

Spiderchick skriver om sitt liv med barn och kaffedrickande, Foki skriver om sitt sockersöta liv i Thailand och Egoina skriver om godis och svammel om nätterna och i feberyra.

Vad gör dessa bloggar annorlunda från alla andra som skriver om sitt liv?!

Dock så blir jag nästan rädd när man läser kommentarerna på tex Fokis blogg. Fjortisar (eller barn under 12 års ålder) som raggar läsare till sin blogg eller berättar hur UNDERBAR Foki är. Idag var det någon som hade påpekat något som jag länge funderat på, Foki skriver nästan alltid "Här kommer en bild på jag idag" och det är såååå fel och det hade någon påpekat idag och då blev denne kallad noob och att denne bara var avundsjuk på foki, och Foki fick göra och skriva precis som hon ville! Jo för Foki är nog den enda som är ursäktad de svenska skrivreglerna.

Nej, ibland är jag glad att bara mina nära och kära läser min blogg, även om det varit kul med en större läsarskala... ska kanske börja skriva om jobbet eller något liknande :) Sophie goes Grönan!

4 kommentarer:

BessBliss's blog sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sophie sa...

Kanske starta "hört och sett på GL"

kanske blir stor :)

Nja, jag ser nog tillräckligt och får höra mkt saker på måndagen efter *skratt* du får väl ta det lugnt dock som SC *skratt*

Therese sa...

Jag föredrar helt klart din blogg framför de exempel som du ger :)
Om jag måste läsa en såpass grammatiskt inkorrekt blogg en gång till så tror jag att jag kommer att krevera..
Nej tacka vet jag Mrs. Sophie.. <3

BessBliss's blog sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.