2010-10-17

Salisbury

Då satt man här, mååååånga mil hemifrån men ändå till ett aningen varmare land.

Vaknade av väckarklockan 4:00 imorse och klev upp med ögonen uppspärrade. Det var lixom ett vaknande av att det verkligen var dags att åka.

05:13 satt vi i bilen och färden mot Arlanda började. 06:00 möttes jag av Karin på Arlanda och sen var det dags att checka- in. Kursarna var förvånade över min lilla väska på 10 kg. Mångas var på gränsen på 23 kg och jag vet inte vad de har packat ner! :)

Dryga 3 timmar på planet och sen 1,5 timme på bussen ner till Salisbury där vi fick möta våra värdfamiljer. Då hade jag nog gått in i 3e andningen redan!

Väl hemma hos Nick och Jo fick jag lite lunch och möjligheten att packa upp. Sen var det ner till centrum igen och ta en rundtur av centrum vilket blev 1,5 timme gångtur då Harriette tyckte vi kunde ta en "längre runda". Tack för den lixom, många av oss undrade om vi skulle gå hela världen runt!

Sen var det dags att gå hemåt då familjen åt mat halv 6 och vi var klara kl 6 i centrum.

Problemet är att jag och ett par till som bor här runt om har ca 35 min gångväg hem. Lorena och jag har sista biten att gå själv då vi visst bor grannar och vi har världens UPPFÖRSBACKE halva den vägen så både hon och jag funderade över hur vi ska orka detta. Men det ska nog gå, vi kommer nog handla ett busskort ändå. Som Nick sa "gå ner till centrum och ta bussen hem" och det låter väl som en bra tanke. Inte så bra om man går hem runt midnatt men lär väl bli så beroende på hur bussen går. Den går visst bara var 30 onde minut.

Nu ska jag prata lite till med Roger på msn

Inga kommentarer: