2010-10-01

Fredagen

Det har varit en mysig fredag.

Vaknade ganska tidigt och satt bara och mös framför datorn. Runt 10 snåret startade jag kaffebryggaren och äggkokaren och det började puttra och pysa i köket. Detta för att väcka min älskade make som fortfarande snarkade. När kaffet nästan var klart stod det en sömndrucken make med en lika sömndrucken Chipsikatt i famnen och bara sneglade på mig. En puss på pannan och sen lunkade Roger iväg till sin dator.

Väl där fick han sin Starbucks kopp med kaffe och lite senare även mackor med ägg och kaviar. Efter frukosten körde vi iväg till Fruängen och hämtade Tilda. Vi körde iväg till Sickla och vandrade lite. Jag handlade lite till hästen och vi handlade även en födelsedagspresent till Templar. Sen handlade vi lite middagsmat och körde hem.

Hemma började jag laga mat och det blev fläskfilé med rotfrukter i ugnen. Sås och champinjoner hängde på med. Gott som f*n. (man får inte svära på bloggen :))

Sen hängde vi i soffan lite och åt lite hallonpaj. Tittade på Doobidoo och sen åkte fröken fräken hem.

Efter detta vek vi lite tvätt och städade klart i badrummet och nu sitter vi mest och bara tar det lugnt.