2010-02-05

Vadå lugn fredag

Dåren i mig kröp sakta fram precis.

14,56 ringde jag Stockholmshem som stänger 15 idag för att dubbelkolla att vi inte ska betala fler dubbla hyror mer nu, så att vi äntligen kan ta oss ur hålen vi grävt ner oss i. Mannen i andra änden lät inte så glad när man kommer fram i telefonen 2 min innan de ska få ta helg, undra om han övervägde att inte svara :)

Sen ringde jag Akvarieuthyrningen som skulle ringt mig i veckan om arbetet som telefonbokare och han lät lagom stressad och bad om ursäkt att han inte hunnit ringa, men skulle ringa i början av nästa vecka. De hade visst 500 st som var intresserade av arbetet och vissa förstod visst inte att det var ett väldigt självständigt arbete. Klart det är det när det är ett arbete där du jobbar hemifrån och har mail/telefonkontakt med din arbetsgivare.

Ska väl söka lite fler jobb idag då så vi kan få ihop någon inkomst till mig, problemet är ju bara att jag börjar plugga igen på "riktigt" i mars...

1 kommentar:

sysbo sa...

Oj, vilken fart du fått på skrivandet. Har nog inte varit inne på din sida på ett tag! Hur blev det med hyran hade ni en månad till att betala??
Hoppas du snart får ett extra jobb så ni kommer på fötter igen! Kram kram från äldsta svägerskan i Skaune