2010-02-19

Dagens göromål

Skulle ju på intervju med SF idag genom Academic Work. Jag fick känslan av att de skulle göra en egen intervju men se så var det inte, det var en introduktion om jobbet. Så vi fick passerkort och allt idag så nu är man extraanställd *ler* Ska bli skönt att ha lite att göra. Introduktionspass med fadder i nästa vecka så man kan lära sig kassa/godiskassa, sen blir det till att jobba!

Men resan dit var inte den lättaste. Satte mig på tunnelbanan 10 min efter att den skulle ha gått, strömmen gick i Hammarbyhöjden vilket gjorde att vi fick sätta oss på ett tåg som gick på fel spår inåt stan. Väl på Gullmarsplan får den tågchaffisen veta att han inte ska köra längre vilket gör att vi får gå ur tåget, upp om gullmars och ner till nästa tåg. Detta innebar att jag var 25 min sen till SF men hade som tur var ringt Torulf innan och sagt att jag blev sen. Det var visst inte bara jag som var sen.

Olle som var på intervjun med mig på Academic Work dök aldrig upp och den andra tjejen satt fast i Skärholmen eftersom tunneln inte alls gick därifrån in mot stan. Så jag och en kille till var där.

Hemåt gick det lättare dock men fan vad kallt det är ute!

1 kommentar:

sysbo sa...

Grattis till extra jobbet!!
En varm Kram från snöiga skaune....