2010-02-17

Händelserik morgon

Vad man kan ha hunnit mycket innan kl 11 på förmiddagen.

Roger körde mig som sagt till sjukan imorse, skulle vara hos Maggan kl 8. Väl hos henne hade mitt långtidssocker (Hba1c) gått ner från 7,9 till 7,8. Det mäter under 3 månaders tid så var nöjd. Förra gången hade det fallit från 8,7 till 7,9. Men man kan inte få allt på samma gång.

Tog bussen därifrån till Skarpnäck och väl där insåg jag att jag hamnat mitt i industriområdet och jag har aldrig varit i Skarpnäck innan så jag ringde Roger som fick leda mig rätt med hjälp av eniros karta :) Väl framme i C där tog jag tunnelbanan den ynka station till Bagarmossen där jag tog en vända till Coop då jag ville ha en bulle till fika när jag kom hem. Hittade en del smaskiga saker, bland annat mat till ikväll, de hade lövbiff för 30 kr för 5 skivor. Det var inte illa. De hade även färsk strömming till 10 kg för 500 g så det köpte jag till katterna. De tittar lite konstigt på matskålen just nu och undrar vad det är. Inte vana vid färsk blötmat kanske :)

Tänkte gå hem men i samma veva bestämde jag mig för att ta bussen hem som stannar nere vid vägen. Den körde inom ett bostadsområde som såg intressant ut så tänker nog visa Roger det hållet när vi är ute och går nästa gång. Vilket nog blir fredag.

Så nu sitter jag hemma och ska se på Say yes to the dress och sen eventuellt lite repriser från nattens OS.

*pust* och klockan är inte ens 11

Inga kommentarer: