2010-01-31

Mycket saker?

Elin skrev precis på Facebook att vi hade mycket saker i vårt vardagsrum, iofs var bilden från julafton och då hade vi fortfarande flyttkartonger där men nu ser det bra ut, har packat ner MÄNGDER av saker som jag hade kunnat ha uppe och jag anser att vi inte alls har mycket saker uppe. Men hade visst kunnat plocka ner typ hälften till om jag velat men då hade vi inte känt oss hemma...

Vet inte varför alla alltid säger att vi har mycket saker, men vi tycker om att ha vissa saker framme för att de ska synas. Folk ifrågasätter säkerligen även varför vi har en spelvägg i hallen där alla spel syns men de är något vi vill visa och då måste de få göra det. Vi HAR blivit bättre på att ha mindre saker framme och det är jag stolt över, ska bara bli roligt att se vissa andra hur de kommer ha det när de själv flyttar hemifrån.

Nu ska jag skriva klart handlingslistan och sen ta på mig så vi kan köra och handla, kylen ekar snart...

2 kommentarer:

Elin W sa...

Hej :)
Men det var ju det jag menade. Såg direkt att ni plockat bort hur mkt som helst och ändå var det så mkt kvar. Kan knappt förstå hur mkt ni hade innan, haha. Klart att ni vill visa upp era prylar, annars hade det ju inte varit ngn idé att köpa dem? Jag tycker ni ska ha det som ni vill, det är ert hem och det är ni som ska trivas. Keep it up!

Viktoria sa...

Sv: Bruka är livsfarligt.. Älskar allt där. När jag går in där blir jag helt plötsligt sugen på att köpa saker som typ såna där spiralformade honungspinnar och små skedar, och allt annat onödigt..

Varför har du inte sagt att du också har en blogg? Nu måste jag läsa din!