2010-01-26

Beslut tagna

Idag har jag tagit en del beslut, inte roliga alla gånger men det kommer nog bli bra i slutändan.

Hoppade av kursen jag började läsa i torsdags, detta för att jag vill gå ner i åldrarna då jag seriöst tröttnat på att plugga.

Så nu blir det att använda denna terminen till att komma ikapp eftersom jag ändå inte kommer få CSN oavsett hur jag gör. Så nu är det att leta upp ett jobb som jag kan ha fram till maj månad då jag efter det börjar jobba på Grönan, om inget skiter sig där vill säga. Men det hoppas jag inte för då gräver jag nog ner mig och kommer inte upp igen :)

Läser Fonologin på kvällen en dag i veckan nu för att få läsa om den för att klara tentan samtidigt som jag själv kommer plugga till grammatiken som har tenta 27 feb och hämtade även hemtentan i Andraspråksinlärning som ska vara inne 8 feb. Så jag har lite att göra. Samtidigt ska jag försöka få börja på matten som jag behöver till de yngre åldrarna den andra delen av terminen då den är på 15 hp (dvs halva terminen) så jag inte behöver läsa den ovanpå allt annat.

Sen ska jag hämta hem mina betyg i engelskan som jag hade i Örebro för att se om jag kan använda mig av något där för att slippa läsa en hel termin engelska, men tror det jag läste i Örebro är på för hög nivå, men man vet aldrig. Valt att läsa 30 hp istället för 15 hp då det ingår VFU (praktik) i de 30 hp och det skadar ju inte att göra det. Har ju aldrig haft VFU i de yngre åldrarna.

Har även en del poäng i samhällskunskapen som jag kanske kan tillgodoräkna med, så då behöver det inte alls ta längre tid än räknat.

Då ser mina sista terminer ut såhär:

VT10: komplettering SvAs 1 och eventuellt Matte 15 hp.
HT10: Engelska 30 hp, eventuellt 1 el 2 kurser på deltid beroende på tillgodoräkningarna.
VT11: AUO 3 samt examensarbete, eventuellt en eller två kuser här med beroende på tillgodoräkningarna.

Som det ser ut nu är jag klar i juni 2011, det är väl acceptabelt.

Inga kommentarer: