2012-03-07

Besöket idag

Skulle varit där 13:30 men var där redan kl 13 eftersom jag var tidig, så i tid kunde jag ge mitt urinprov och de kunde ta mitt blodtryck utan problem. De tog även min järnvärden.

Men sen var det ren väntetid. Hade bara parkeringsplats till 15 så kunde inte vänta halva dagen på dem :) Strax innan 14 kom jag in, till förlossningsläkaren som har bättre koll på oss med diabetes.

Vi kollade mina värden och jag har fått strikt NEJ till att försöka dämpa mina sockerrekyler så hellre att mitt socker ligger lite högt så får de ändra mina doser efter det. Ska bli intressant att se hur det blir med det. Ska göra ett excelblad så jag kan skriva in lite mer info om vad jag äter och hur mycket insulin jag tar för varje måltid.

Annars verkade allt vara bra, har inte gått upp ett gram sedan inskrivningen 2/2 :) och idag låg mitt BT på 125/70 och Hb på 140. Så nu hoppas jag att solen gör så att jag kan vara ute och röra lite mer på mig och eventuellt tappa lite i vikt.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Duktig du :) jag gick upp direkt typ. Härliga 21 kg :)

Sophie sa...

Ja, men jag har lite att ta av så det kan vara därför, men nej just nu är jag glad att jag inte gått upp ngt. Sen lär det väl inte vara så under hela graviditeten