2010-09-09

Torsdag

Då var snart veckan slut igen. Och det har väl inte skett så jättemycket.

Men lite nyheter angående annat har väl skett. De ringde från skolan igår och berättade att jag inte behöver gå på seminarierna på den kurs jag fått tillgodoräknat om jag inte vill, så nu kan jag ha lite mer "fri" tid att använda till hästen eller att jobba.

Academic Work ringde idag med för att säga att jag får mitt uppfräschningspass som jag bett om för att kunna boka pass på SF nu i höst/vinter. Har ju inte jobbat sen i våras och jag känner att jag behöver fräscha upp minnet för att kunna jobba och AW tyckte det lät som en bra idé.

Ska iväg och rida på lördag så hoppas att jag kan få vara medryttare där så jag kan få komma igång, var ju så glad över förra hästen men tror hon drog sig ur mer än vad hon sa anledningen var. Så blir det nu något i helgen så ska vi iväg och handla lite nödvändigheter till hästen (hjälm och skor) och sen ska vi börja titta på om vi behöver en bil till för att jag ska kunna köra till hästen utan att behöva tajma ihop det med Rogers jobb. Problemet kommer vara att vi inte riktigt har ekonomin till det just nu men det löser sig alltid

Inga kommentarer: