2010-06-07

Hantverkare

Har inget ont att säga om hantverkare annars, de gör oftast ett bra jobb men idag hatar jag dem ända in i benen.

Vaknade kl 8 imorse, på min lediga dag av att det bankar konstant i väggen i lägenheten ovanför. Jag tror ju att grannen sätter upp tavlor i betongväggen men när det pågått i 45 min är jag på vippen till förbannad.

Ringer Roger halvt arg och även han undrar vad de håller på med. Jag pallrar mig upp och inser att det låter inte bara i vårt sovrum utan i HELA vår lägenhet. Då får jag nog. Upp till grannen och ringer på. Då öppnar en hantverkare och jag ser att hela badrummet är rivet. Frågar hur länge de tänker banka och han säger hela dagen. Jag säger till honom att jag tycker att det hade ju varit bra om trappuppgången fått veta att de skulle riva idag så hade man varit beredd. Vet inte om de är på uppdrag från Stockholmshem eller från hyresgästen. Blir irriterad oavsett.

Så nu får vi se om jag står ut hela dagen eller om jag flyr lägenheten senare. Men vart jag ska fly vete gudarna

Inga kommentarer: