2012-05-02

Dagens sjukhusbesök

Det är trevligt när kvinnokliniken bett om 2 olika tider för mina ultraljud eftersom "de tittar på olika saker" beroende på om det är rutin eller riktat. Men det var inte utsagon som läkaren idag gav, han tittade ju på samma saker som barnmorskan tittat på i förra veckan. Så han tittade lite extra på hjärtat eftersom jag ändå var där . *suck*

Men fick se fröken Katla en gång till, och fram för allt så fick Tessan hänga med. Sen satt vi i 1 timme på MVC för tiden jag hade där. Fick då träffa BM där med som ville lyssna på hjärtat så det gjorde vi. Starka hjärtslag på runt 156. Sen fick jag träffa läkaren som var ganska nöjd med mina värden men höjde ändå pumpdoserna eftersom jag kommer bli mer beroende nu ett tag. Hon ansåg att jag låg lågt i pumpen till vad jag borde ligga på så det var väl positivt.

Sen for vi till Vårberg och åt lunch och sen ner en vända på deras loppis, fanns inte mycket att hurra för faktiskt. Vårbergs loppis har tappat i standard.

Så nu är vi hemma igen och jag ska sätta mig i soffan snart och läsa lite inför arbetet. Tessan kan iaf sitta på balkongen eller gå ner i centrum om hon vill hitta på något :) Jag ska inte utsätta min stackars kropp för så mycket mer enorm exponering av sol på ett tag :)

Inga kommentarer: