2012-02-16

Inlägg från andra bloggen

Startade en blogg för att kunna skriva av mig innan vi annonserade ut graviditeten. Har nu bestämt att den får hänga på här istället, ska dock försöka att inte dränka er i graviditetsnack! :)

Så från och med nu är det denna blogg som gäller både för bebben och för privatlivet i stort.
Tisdag 15 feb:
Varit nere i Skåne i helgen och det var av den enkla anledningen att berätta om graviditeten. Roger hade ju schemalagd ledighet så passade bra.
Så i fredags berättade vi för mamma och morfar.
I lördags var vi hos pappa och berättade då för pappa, Annika, syrran o Sebbe.
I söndags körde vi till Kstad och vi hade tänkt berätta på måndagen men iom att vi ville ha lite mystid med dem och att de visste så på söndagen vid middagen berättade vi för de som var där. Så söndag kväll fick Nea veta och i måndags vid middagen hos svärfar fick Elin veta, detta eftersom hon hade jobbat hela söndagen.
Mysigt är det! Alla var glada och det är jag glad över.
--
Imorse var vi på vårt första läkarbesök för bestämning av hur långt gången jag är. Även om jag "vet" att jag är i v 9+3 idag, detta då vi inte försökt så länge så har inte varit så mkt felmarginal fast man vet ju aldrig.
Det blev ett vaginalt ultraljud eftersom det inte syns annars (sorry för för mkt info) och Roger fånlog hela tiden. Vi såg den lill* med ett hårt bultande hjärta och vad läkaren sa, två armar och två ben :) Hon skickar en remiss till specialmödravården i Huddinge med så de får hålla koll på mitt socker och även där verkar det kunna bli ett tidigare UL än det som är ordinarie planerat i april.
Funderar på när folk ska få adressen till bloggen bara, vill inte att det kommer ut på FB bara *skratt*
Tisdag 17 jan:
Ringde MVC idag.
Fick tid 2/2, spännande!!
Då kommer jag vara i v7+4
Hon nämnde i förbifarten att jag har BF 15 sep 2012.
Så mor o far får passa sig så deras födelsedagar inte numera får delas med en liten en. Även Templar och morfar :)
--
Frågat maken min ett par dagar nu när han ska verka glad över graviditeten. Igår fick han ännu ett grav test på mobilen som var av ett annat märke än det jag tagit innan.
Så när han ringt och efter han kom hem så hade han varit inne på Prinsar & Prinsessor i stan och handlat med sig hem en ankhandduk till bebben. Han sken faktiskt upp när han visade mig den :)
Han har velat ha det officiellt, vilket jag undrade var när bebben var här i september eller innan dess... :)
Söndag den 15 jan:
Lotta har nog varit den enda som visste om att vi försökte bli med barn eftersom jag pratade med henne strax innan vi la pillerna om hur länge de hade lagt sina piller innan de fick Melle.
Så idag när jag på FB skrev om min och Rogers 7 års dag fick hon en känsla av att jag var gravid och grillade mig lite :)
Så idag fick hon med veta *fniss* Släkten är snart den sista som får veta ;)
Kram på dig!
Lördag den 14 jan:
Pratade med Tessan idag och jag kunde inte hålla tyst.
Berättade om graviditeten och hon lät lagom chockad. :)
Velade fram och tillbaka om jag borde säga något eller inte, är ändå inte mer än i vecka 5. Men som sagt kunde jag inte vara tyst :)
Fredag den 13 jan:
Igår mådde jag sämre än vanligt och ansåg att det var lite konstigt. Skulle ju ha min mens på söndag var det ju tänkt så detta var inget konstigare än vanligt. Men haft ont i brösten ett par dagar och det har däremot aldrig varit så.
Så igårkväll tog jag ett test från hyllan och jodå, 2 fins streck. Lyckan rusade ikapp mig och jag nästan slängde testet framför Roger vid datorn och han såg lagom förvirrad ut. Han undrade om detta innebar vad han trodde och jodå! Mitt flin sa en del!! ;)


Gravtestet från 14/1

Inga kommentarer: