2011-02-18

Hur dumma är vi?

Vi har länge pratat om att vi vill göra något åt de tråkiga äggskalsvita väggarna i sovrummet men alltid kommit fram till att vi ändå snart ska flytta. Men för ett par dagar sedan tröttnade jag och började titta på de färgprover jag haft hemma länge och man kan väl säga att jag fastnade.

Så idag hämtade jag Roger på jobb när han slutade 15 och då blev det en tur till IKEA för att handla en Billy bokhylla till som jag är i stort behov av. Jag har gått på universitetet för länge och har ett för stort förråd av andra böcker :)

Det blev lite andra saker med eftersom man ALDRIG "bara" kan åka till Ikea och bara köpa EN (!) sak :)

Sen drog vi till Hornbach och handlade färg :) Så nu grundmålar Roger första lagret på väggen, andra lagret imorgon sen kan jag nog måla resten i veckan. Ska bli en fondvägg med tre olika metallic färger. Två nyanser av grönt och en silver/grå. Kommer nog bli skithäftigt ska ni se. Bilder kommer upp när vi är klara. Måste sätta mig och sy gardiner med.

Inga kommentarer: