2010-08-11

Dag 2 och 3

Dag 2 i vårt regniga London innefattade Madame T och Science Museum. Det blev inte mer än så utan vi vandrade lite i stan. Vi var båda trötta då vi under natten inte sovit så mycket på grund av sängarna. Nya rummet är mycket bättre och inatt sov vi som småbarn.

Dag 3 aka idag har innehållit mer däremot. Vi tog aningen ntill sovmorgon (9:00) och efter det tog vi oss ut till Westminister och London Eye. Först tog vi vår runda på Sealife Aquarium och det gillade vi. Många fina fiskar och annat roligt att titta på. Efter det åt vi lunch utanför för att sedan stå i en LÅÅÅÅÅÅNG kö till London Eye. Värt väntan dock och efter våra 30 minuter i luften var vi nöjda och hade lagom ont i fötterna. Vi gick bort till guidebåtarna och köpte faktiskt en rundtur med en av båtarna vilket var informativt. därefter gick vi över bron till Big Ben och tog de sedvanliga turistbilderna för att sedan fastna vid Trafalgar Square i bussen pga ngn motercykelprotest. Vi hoppade av lite innan vår station för att kolla i lite butiker och sen gick vi hemåt till hotellet. Det tog ca 45 min och våra fötter gillade det inte men tji fick dem. Vi satte oss på en restaurang för att äta och jag åt en pizza och Roger åt en burgare. Vi delade även på en bit cheesecake vilket var mumisgt. Nu sitter vi på hotellrummet och ser på tv och bara slappar. Imorgon är en ny dag av full rulle.